Παλεύει με τους δαίμονές του ο Αζάια Κάνααν…
Όταν επιχειρούσαμε να «διαβάσουμε» το ρόστερ τού Ολυμπιακού, σημείο αναφοράς ήταν ποιος θα είναι ο… αντί Βεζένκοφ. Προδήλως δεν υπάρχει κάποιος να μπει στα παπούτσια του. Θα λείψουν οι πόντοι του; Ενδεχομένως. Αν υπάρχει παίκτης, που να μπορεί να προσφέρει εύκολους πόντους, με έντονο το στοιχείο του «απρόβλεπτου» στο σκοράρισμα, αυτός είναι ο Αζάια Κάνααν.
Μόνο που ο Αμερικανός πρέπει να παλέψει με τους δαίμονές του. Κι αυτό είναι το χειρότερο, γιατί πολλά μπορεί να βελτιώσει ένα προπονητικό επιτελείο, δύσκολα όμως πολεμά με τον εσωτερικό κόσμο των αθλητών του. Αλλά ας δούμε λίγο τα ως τώρα πεπραγμένα τού Κάνααν, για να αντιληφθείτε γιατί μιλάμε.
Δύο πρόσωπα, ένας «παίκτης κλειδί»
Η ευχέρεια στο σκοράρισμα προσφέρει λύσεις στον Γιώργο Μπαρτζώκα. Ο Κάνααν έχει κερδίσει τους πάντες, με την προσήλωσή του στο πίσω μέρος τού γηπέδου. Το κλέψιμο στο ματς με την Παρτιζάν, ο αιφνιδιασμός και το ανάποδο λέι απ, οι επιδόσεις στο φάιναλ φορ, ο τρόπος που βάζει το κορμί του κι η θέληση να υπερνικήσει τη διαφορά ύψους που έχει, τον καθιστούν ως έναν ιδιαιτέρως τίμιο παίκτη.
Στην επίθεση κόντρα στον Παναθηναϊκό (στην πρεμιέρα τής Ευρωλίγκας) είχε 14 πόντους με 4/6 τρίποντα. Παραπάνω από καλά. Ακολούθησε το ματς με την Μπαρτσελόνα κι εκεί που μπήκε στην εξίσωση με 9 πόντους έκανε τρία γρήγορα φάουλ, πήγε στα τέσσερα και… φιλιά στην πατρίδα. Στο Μιλάνο έγινε ακόμα χειρότερο, καθώς αποβλήθηκε γρήγορα με δύο «ταυ», μένοντας στους 3 πόντους.
Ο Κάνααν των 31.49’’ στο ΟΑΚΑ (είχαμε και παράταση), έπεσε στα 17.38’’ με την Μπαρτσελόνα και στα μόλις 7.30’’ με την Αρμάνι. Έγινε πολύς λόγος για την απερισκεψία του και χθες, απέναντι στην Παρτιζάν έμοιαζε να θέλει να αποδείξει πράγματα. Έκανε το τέλειο πρώτο ημίχρονο, με 11 πόντους, δείχνοντας ότι θέλει να εξιλεωθεί.
Οι «δαίμονες» τον νίκησαν
Εκεί που πίστεψε στον εαυτό του, τη στιγμή που οι Σέρβοι έκαναν το παιχνίδι τους κι ο Ολυμπιακός ψάχνονταν, έφυγε στον αιφνιδιασμό, δεν είδε κανέναν, έκανε τη χειρότερη των επιλογών, σουτάροντας τρίποντο, σε συνθήκη τρεις εναντίον ενός. Ο Κάνααν είναι σουτέρ ενστίκτου, οπότε ακόμα και μια τόσο κακή επιλογή, μπορεί να γίνει… αποδεκτή.
Ο Μπαρτζώκας δικαίως του έβαλε τις φωνές, ο Αμερικανός έσκυψε το κεφάλι. Αυτό ήταν. Οι δαίμονες τον νίκησαν. Από εκείνο το σημείο και μετά, δεν είχε διαφορά από τον πιτσιρικά Αμπόσι. Έμοιαζε να τρέμουν τα πόδια του, έκανε δύο χαζά φάουλ, δωρίζοντας τέσσερις πόντους στους αντιπάλους, πήγε στον πάγκο κι όταν επέστρεψε μύριζε φόβο. Ποιος, ο Κάνααν!
Ακόμα κι έτσι είχε 11 πόντους. Είναι ο παίκτης, που μπορεί να ανοίξει τις άμυνες, να μεγαλώσει το γήπεδο, να φτιάξει το παιχνίδι τού Ολυμπιακού. Αρκεί να πολεμήσει με τους δαίμονές του, αρκεί να σταθεροποιήσει την ευμετάβλητη ψυχολογία του, αρκεί να καταλάβει τον ρόλο του.
Ο Ολυμπιακός τής επόμενης μέρας
Ο Κάνααν είναι κομβικός. Όσο καλύτερος είναι, τόσο καλύτερος θα είναι ο Ολυμπιακός, που έτσι κι αλλιώς είναι καλοστημένη ομάδα. Δεν φαίνεται, για την ώρα. Μετρά 2-2 νίκες, έχοντας και τις δύο επιτυχίες στην παράταση. Θα μπορούσε να είναι 0-4 και να ήταν διαφορετική κουβέντα.
Ο Γιώργος Μπαρτζώκας έχει φτιάξει εξαιρετικά δίδυμα. Το «Ουόκαπ – Γκος» δεν το έχουμε δει ακόμα, το «Παπανικολάου – ΜακΚίσικ» σχεδόν δεν έχει συνυπάρξει, όπως και το… «Κάνααν – Μπραζντέικις», ή το «Πίτερς – Σίκμα». Να τα δούμε και… βλέπουμε.
Πρώτη φορά χθες εμφανίστηκε σε καλή κατάσταση το «Μιλουτίνοφ – Φαλ». Ο Γάλλος αρχίζει να βρίσκει τα πατήματά του, να θυμίζει τον «δεινόσαυρο» των δύο τελευταίων σεζόν κι η «ερυθρόλευκη» γραμμή ψηλών έκανε τους αντιπάλους να μοιάζουν με παιδιά της εφηβικής ομάδας.
Ο Ολυμπιακός (επιμένω) είναι καλοστημένος, αλλά θα χρειαστεί περισσότερος από ένας μήνας, για να τον δούμε να ανεβάζει ένταση και στροφές. Δεν είναι μόνο η αναγκαιότητα των επιστροφών, αλλά και να ανακτήσουν δυνάμεις όσοι τράβηξαν το κουπί, τη στιγμή που οι προερχόμενοι από τραυματισμό πρέπει να βρουν ρυθμό. Όλα αυτά, με το πρόγραμμα να είναι αμείλικτο και να μην υπάρχει χρόνος για ανασύνταξη.
Σε αυτό το διάστημα, ό,τι χάσει κι ό,τι κερδίσει. Όμως, η χθεσινή εικόνα της φροντ λάιν τού Ολυμπιακού μοιάζει με σκηνή από το μέλλον.