Κεντρική Ασίστ Εκτός παρκέ Τηλεδιοίκηση: Η λειτουργία που θα μπορούσε να προλάβει την τραγωδία

Τηλεδιοίκηση: Η λειτουργία που θα μπορούσε να προλάβει την τραγωδία

temph

Η Λειτουργία που θα γλιτωνε την τραγωδία στα Τέμπη.

Το πώς λειτουργεί η τηλεδιοίκηση εξήγησε ο προϊστάμενος στο κέντρο κυκλοφορίας του ΣΚΑ (εκεί υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης) και ξεκαθαρίζει πως αν το σύστημα λειτουργούσε στη Λάρισα, τότε η τραγωδία στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί.

«Με την τηλεδιοίκηση, δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει το ένα τρένο γιατί θα έβλεπε το φωτόσημο. Και δεν θα μπορούσε και το τρένο που κατέβαινε, γιατί το φωτόσημο θα ήταν κόκκινο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Μπορομπόκας, προϊστάμενος στο κέντρο κυκλοφορίας του ΣΚΑ, παρουσιάζοντας το σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο χειρίζεται ο ίδιος.

Το OPEN βρέθηκε στο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας του ΣΚΑ. Η τηλεδιοίκηση λειτουργεί από το τμήμα Τιθωρέας μέχρι και τον Δομοκό, δηλαδή μια απόσταση που καλύπτει περίπου 110 χλμ.

Τα συστήματα διοίκησης του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου είναι τρία:

  • Η τηλεδιοίκηση τοπικού χειρισμού, όπως της Λάρισας (έχει ευθύνη στα όρια του σταθμού μόνο ο σταθμάρχης).
  • Η τελευταίας τεχνολογίας τηλεδιοίκηση του 2022 (υπάρχει στο τμήμα Τιθορέας – Δομοκού).
  • Ο πίνακας τηλεδιοίκησης του Προαστιακού (ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2004)
  • Ο προϊστάμενος του κέντρου κυκλοφορίας ΣΚΑ, αναφέρει ότι «το 2012 δεν είχαμε συντήρηση, έφυγε το προσωπικό με τις μετατάξεις, δεν υπήρχε προσωπικό. Το 2013, η τηλεδιοίκηση της Λάρισας και της Αθήνας – γιατί δούλευαν και αυτές – δεν ήταν πια λειτουργικές».

Όπως συμπληρώνει ο ίδιος, σε περίπτωση που η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, το δυστύχημα στα Τέμπη θα είχε αποφευχθεί από τον συγκεκριμένο πίνακα.

«Δεν θα τον άφηνε το ίδιο το σύστημα να γίνει αυτό το λάθος. Θα ήταν αναγκασμένος ο σταθμάρχης εκ των πραγμάτων να κάνει αυτή τη χάραξη και τότε θα «κλείδωναν όλα». Θα ήταν όλα κλειδωμένα, αυτόματα. Όταν μπροστά είναι κάτι άλλο, τότε δεν το αφήνει να κινηθεί».

Εκτός από την τηλεδιοίκηση, υπάρχει ακόμα ένα σύστημα να προστεθεί στις δικλείδες ασφαλείας.

«Όταν τελειώνει η διαδικασία της τηλεδιοίκησης, ξεκινάει το σύστημα RTMS. Αυτό το αυτόματο σύστημα, εάν βρίσκει κόκκινο το φωτόσημο, το τρένο μπροστά του, αυτόματα σταματάει. Δεν μπορεί να κάνει κάτι ο μηχανοδηγός. Προειδοποιεί το ίδιο το τρένο, το σύστημα.

Ο μοναδικός που μπορεί να επέμβει και κατόπιν εντολής του σταθμάρχη να απενεργοποιήσει το σύστημα είναι ο μηχανοδηγός, αλλά μόνο μετά από εντολή του σταθμάρχη», σημειώνει χαρακτηριστικά ο ίδιος.

 

Περισσότερα σχετικά άρθρα
Περισσότερα από Άνθεα Κούρου
Περισσότερα σε Εκτός παρκέ

Δειτε επισης

Ο Αναστόπουλος… επιστρέφει στην Ευρώπη

Ο Παναγιώτης Αναστόπουλος ξανά στο προσκήνιο. Είναι από εκείνους τους ανθρώπους που εκών ά…