Πιο αναλυτικά, οι τέσσερις επεκτάσεις του Μετρό θα γίνουν με κατεύθυνση προς Πετρούπολη, Γλυφάδα, Καλλιθέα και ΠΥΡΚΑΛ (Δάφνη).
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με απόφασή του, καλεί την δικαιούχο να υποβάλει προς χρηματοδότηση μελέτες για τις τέσσερις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας.
Αντικείμενο των έργων θα είναι διαγωνισμοί τις μελέτες που αφορούν τις παρακάτω γραμμές του μετρό:
- Προκαταρκτικές μελέτες για τον νέο κλάδο της γραμμής 1 Θησείο-Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ/ Καλλιθέα),
- Προμελέτη για την επέκταση της γραμμής 4 στο τμήμα Ευαγγελισμός-ΠΥΡΚΑΛ-Δάφνη,
- Προκαταρκτικές μελέτης και προμελέτη για την επέκταση της γραμμής 2 Ελληνικό-Γλυφάδα,
- Προμελέτη για τη δυτική επέκταση της γραμμής Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη.
Για κάθε επέκταση θα πραγματοποιούνται και ξεχωριστοί διαγωνισμοί για την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών. Οι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν μόλις ενταχθεί η δράση στο ΕΣΠΑ 2021-2027 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών Μεταφορών, ενώ θα «ανοίξει ο δρόμος» για την μελλοντική δημοπράτηση και υλοποίηση αυτών των έργων σε επόμενα ΕΣΠΑ (2027-2033).
Για τη μεγάλη επέκταση της γραμμής 4 Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός, έχουν ήδη ολοκληρωθεί τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες. Η συνέχεια των μελετών θα γίνει με κονδύλια που θα εξασφαλιστούν από το ΕΣΠΑ στο μέλλον.
Εξάλλου, σε πορεία δημοπράτησης στο τέλος του έτους θα εισέλθει και η επέκταση της γραμμής 2 Ανθούπολη-Άγιος Νικόλαος, ενώ υπάρχει ακόμα η επέκταση της γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον μέχρι τα Άνω Λιόσια και το Μενίδι. Και σε αυτή την περίπτωση απαιτούνται κονδύλια για τις μελέτες και την υλοποίηση του έργου.
Οι νέες επεκτάσεις του μετρό
Με τις 4 αυτές επεκτάσεις το δίκτυο του Μετρό θα μεγαλώσει κατά περίπου 22 χιλιόμετρα και θα προστεθούν επιπλέον 17 νέοι σταθμοί.
Νέος κλάδος Γραμμής 1 Θησείο-ΚΠΣΙΝ (Καλλιθέα)
Η νέα γραμμή θα έχει μήκος 5 χιλιόμετρα, ενώ θα είναι πλήρως υπογειοποιημένη. Θα ξεκινά από το «Θησείο», ενώ οι σταθμοί που προβλέπεται να κατασκευαστούν είναι: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ, ενώ θα εξυπηρετεί καθημερινά 65.000 επιβάτες.
Κλάδος Γραμμής 4 Ευαγγελισμός-Δάφνη
Η νέα γραμμή (που ίσως είναι και η αρχή της 5ης γραμμής του μετρό), θα ξεκινά από τον «Ευαγγελισμό», θα έχει μήκος περίπου 4 χιλιόμετρα και τους σταθμούς Παγκράτι, Βύρωνας, ΠΥΡΚΑΛ και ίσως σύνδεση με τη Δάφνη. Το κόστος υπολογίζεται σε 350 εκατ. ευρώ.
Επέκταση Γραμμής 2 Ελληνικό-Γλυφάδα
Επέκταση που θα καλύψει πλήρως τα νότια προάστια (Ελληνικό και Γλυφάδα). Οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν θα είναι οι Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρορο Βουλιαγμένης, Γλυφάδα και θα έχει μήκος 4,4χλμ.
Επέκταση Γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη
Επέκταση μήκους 8χλμ με 6 νέους σταθμούς: Νέα Ιωνία, Περισσός, Νέα Φιλαδέλφεια, Πύργος Βασιλίσσης, Ίλιον, Πετρούπολη. Το κόστος της γραμμής υπολογίζεται σε 600 εκατ. ευρώ.
Έτσι, όταν υλοποιηθούν όλα τα παραπάνω και σε συνδυασμό με την υπό κατασκευή πρώτη φάση της γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου-Γουδή και την δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 2 προς το Ίλιον, το Μετρό της Αθήνας θα ξεπεράσει τους 100 σταθμούς.
ΠΗΓΗ: dnews.gr