Κεντρική Ασίστ Εκτός παρκέ Έρευνα ΕΜΠ: «Χτυπάνε» 12ωρα και εφτά μέρες δουλειά οι ταξιτζήδες, όμως μειώθηκαν πελάτες και λεφτά

Έρευνα ΕΜΠ: «Χτυπάνε» 12ωρα και εφτά μέρες δουλειά οι ταξιτζήδες, όμως μειώθηκαν πελάτες και λεφτά

taxi e1649685453466
Δώδεκα ώρες την ημέρα, για 7 ημέρες την εβδομάδα, εργάζεται ένας στους δύο οδηγούς στην Αθήνα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η BEAT/FREE NOW σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, υπό την επίβλεψη του αναπλ. καθηγητή Κ. Κεπαπτσόγλου.

Την ώρα που το κόστος χρήσης των υπηρεσιών ταξί στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, η ραγδαία αύξηση των καύσιμων, σε συνδυασμό με τις σωρευμένες υποχρεώσεις από την υπερδεκαετή οικονομική κρίση, έχουν συρρικνώσει τα εισοδήματα των οδηγών ταξί.

Με τη ζήτηση για υπηρεσίες ταξί να έχει εκτοξευθεί κατά 61% σε σχέση με το 2019, εκατοντάδες οχήματα παραμένουν εκτός λειτουργίας, λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους, με συνέπεια την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών, οι οποίοι αδυνατούν να βρουν ταξί τις ώρες αιχμής.

Η έρευνα του ΕΜΠ με τίτλο «Διερεύνηση και Αξιολόγηση της Υφισταμένης Κατάστασης και των Πολιτικών Ανάπτυξης της Αγοράς Ταξί στην Αθήνα (2020)» για λογαριασμό της BEAT/FREE NOW, παρουσιάζει μια σειρά από δεδομένα, που αποτυπώνουν μια ζοφερή πραγματικότητα, η οποία υπογραμμίζει την ανάγκη στήριξης της Πολιτείας στους επαγγελματίες του κλάδου, μέσα από την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και την αξιοποίηση της τεχνολογίας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 67% των οδηγών ταξί της Αθήνας εργάζεται για περισσότερες από 12 ώρες την ημέρα, κάνοντας το 20% των χιλιομέτρων του κενά δίχως επιβάτη. Μάλιστα το 96,3% των οδηγών απάντησαν πως εργάζονται έξι ημέρες την εβδομάδα, με το 55,3% να δηλώνουν επταήμερη εργασία, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα.

Αυτή η δύσκολη οικονομική πραγματικότητα, έχει ως συνέπεια ο υφιστάμενος στόλος να μην ανανεώνεται σημαντικά, γεγονός που οδηγεί σε περισσότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους και θόρυβο στην πόλη.

Για να μπορεί ένας οδηγός να εξασφαλίσει αξιοπρεπή έσοδα, πρέπει να διαταράξει σε σημαντικό βαθμό την ισορροπία της επαγγελματικής και της προσωπικής του ζωής, όπως φαίνεται από την έρευνα.

Τα βασικά σημεία της Έρευνας αποτυπώνονται στην Έκθεση «Οδηγώντας ταξί στην Ελλάδα (2022)», ενώ το πλήρες κείμενο θα αποσταλεί το επόμενο διάστημα σε όλους τους θεσμικούς φορείς των αστικών μετακινήσεων.

Με αφορμή την έκδοση της Έκθεσης, η Γενική Διευθύντρια της ΒΕΑΤ/FREE NOW στην Ελλάδα Άσπα Τοπαλίδου, τόνισε:

«Συνηθίζουμε ως πολίτες να έχουμε παράπονα από τους οδηγούς, όμως για πρώτη φορά έχουμε στα χέρια μας μια μελέτη που αποδεικνύει τις δυσχερείς συνθήκες μέσα στις οποίες επιχειρούν καθημερινά στους δρόμους.

Τα αποτελέσματα της Έρευνας δεν αφήνουν κανένα περιθώριο διαφορετικής ερμηνείας. Χρειάζεται άμεσα οι αρμόδιοι φορείς της Πολιτείας και το Υπουργείο Μεταφορών να ενσκήψουν στην αγορά και να υποστηρίξουν τους οδηγούς. Η συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, που προκαλεί η ενεργειακή κρίση, καθώς και τα υψηλά κόστη λειτουργίας που οφείλονται σε κρίσιμες στρεβλώσεις της λειτουργίας της αγοράς, καταλήγουν στην ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών καθημερινά.

Ως η Νο. 1 εφαρμογή εύρεσης ταξί στην Ελλάδα, στηρίζουμε στην πράξη το έργο των οδηγών, προσφέροντας τους μέσα από ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα κινήτρων έως και 460 ευρώ το μήνα επιπλέον, για όσους συνεργαστούν μαζί μας το επόμενο διάστημα.

Επιπλέον, μέσα από το πρόγραμμα πιστότητας & επιβράβευσης ”BEAT DRIVERS CLUB” που ανακοινώσαμε πρόσφατα, συμβάλλουμε στην καλύτερη ισορροπία της προσωπικής και της επαγγελματικής τους ζωής, μέσα από παροχές που περιλαμβάνουν υπηρεσίες υγείας, εστίασης, απόκτησης και συντήρησης των οχημάτων τους.

Παραμένουμε δίπλα τους και στηρίζουμε με συγκεκριμένες προτάσεις και πρωτοβουλίες την καθημερινή τους εργασία.»

 

Περισσότερα σχετικά άρθρα
Περισσότερα από Άνθεα Κούρου
Περισσότερα σε Εκτός παρκέ

Δειτε επισης

Ο Αναστόπουλος… επιστρέφει στην Ευρώπη

Ο Παναγιώτης Αναστόπουλος ξανά στο προσκήνιο. Είναι από εκείνους τους ανθρώπους που εκών ά…