Το νομοσχέδιο, που υπερψηφίστηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στην Βουλή, αναμορφώνει το πλαίσιο που διέπει τόσο την εκπαίδευση, όσο και τις εξετάσεις – θεωρητικές και πρακτικές – για τη χορήγηση αδειών οδήγησης όλων των κατηγοριών οχημάτων, με σκοπό την προαγωγή της διαφάνειας, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη γενικότερη προαγωγή του επιπέδου της οδικής ασφάλειας της χώρας.
Σημειώνεται πως στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται πλέον νέο σύστημα ελέγχου και εποπτείας των εξετάσεων, που περιλαμβάνει καταγραφή με κάμερες της εξέτασης, καθώς και αξιολόγησης των εξεταστών των υποψήφιων οδηγών και οδηγών.
Πέραν του ΚΙΝΑΛ, κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης δεν υπερψήφισε τις διατάξεις του νομοσχεδίου.
Πότε θα ελέγχεται το υλικό από τις κάμερες
Παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο στη Βουλή, ο Κώστας Καραμανλής είχε αναφερθεί αναλυτικά στο ζήτημα των καμερών:
«Βάζουμε κάμερα μέσα στο όχημα κατά την διάρκεια της εξέτασης, έχοντας ήδη εξασφαλίσει την έγγραφη συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα», είχε διευκρινίσει.
Οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο, θα εγκαθίστανται στο όχημα ειδικά για τις εξετάσεις και το υλικό θα αποθηκεύεται και θα διατηρείται για ρεαλιστικό, νόμιμο χρονικό διάστημα.
«Σε αυτό το χρόνο, το υλικό μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε αν γίνει κάποια καταγγελία. Μάλιστα, αν ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε αυτομάτως το καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό θα εξεταστεί για να διαπιστωθεί αν έχει υπάρξει παρατυπία κατά την εξέταση του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».
Τι θα συμβεί με τους επόπτες
Σχετικά με τους εξεταστές, ο υπουργός είχε σημειώσει ότι «πέρα από τους ήδη υπάρχοντες, δίνουμε την δυνατότητα και σε όποιον άλλον δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί, να γίνει και αυτός εξεταστής».
«Έτσι σπάμε τα κυκλώματα, ενώ θα έχουμε καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εξεταστές, ώστε να προχωράει και πιο γρήγορα το πρόγραμμα των εξετάσεων».
Παράλληλα, δημιουργούμε και ένα νέο θεσμό που είναι οι επόπτες, που «θα είναι μέλη της ΕΛΑΣ που θα λάβουν ειδική εκπαίδευση και πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά είτε επειδή υπάρχουν κάποιες υπόνοιες διαλυτότητας».