Στεναχωριόταν η φουκαριάρα η μάνα μου που δεν διάβαζα. Τι παραβολές μου έλεγε, τι με το καλό με έπαιρνε, τι τα χατίρια μου έκανε, αλλά εγώ δεν άνοιγα βιβλίο. Μπορεί στην πορεία να… μάζεψα κάπως τα πράγματα, να απέκτησα κάποιες γνώσεις, αλλά τι τα θέλεις, αν από νωρίς δεν βάλεις τις βάσεις, έρχεται η στιγμή που χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο. Και δεν χρειάζεται παρά να ανοίξεις την τηλεόραση και να ακούσεις τον Σωτήρη Τσιόδρα, για να αντιληφθείς πόσο στόκος είσαι.
Επιστημονικά μιλάει ο άνθρωπος, αλλά εσύ βλάκα που δεν άνοιγες βιβλίο, πώς να τον καταλάβεις; Σου το λέει ξεκάθαρα: Οι μάσκες, που πριν δεν ήταν υποχρεωτικές, τώρα πρέπει να τις φοράς για να γλιτώσεις το πρόστιμο. Δεν το καταλαβαίνεις; Μα το είπε επιστημονικά: Άλλαξαν τα πράγματα. Είναι κι ο καιρός, που ευνοεί τις αλλεργίες…
Συνδέονται οι αλλεργίες με τον κορωνοϊό; Τόσα χρόνια που είχαμε τη γύρη να μας βασανίζει, γιατί δεν φορούσαμε μάσκα; Αλλά πού να καταλάβεις τον επιστήμονα, όταν είσαι αγράμματος. Πάμε παρακάτω.
Στο λέει καθαρά. «Τα παιδιά δεν κολλάνε τους γονείς». Και στο εξηγεί ωραία, με αριθμούς, αναλύσεις, επιστημονικά δεδομένα. Εσύ, όμως, κλασικός κοπανατζής στο σχολείο, πίστεψες τον Σπύρο Παπαδόπουλο, που έλεγε στους παππούδες να μένουν μακριά από τα παιδιά κι ας είναι δύσκολο. Στο είχε πει, ρε μπούφο, επιστήμονας; Ο «στην υγειά μας ρε παιδιά» το έλεγε.
Τώρα πάλι, δεν καταλαβαίνεις γιατί έκλεισαν τα σχολεία, αφού τα παιδιά δεν μεταφέρουν τον ιό. Αφού ρε άχρηστο πλάσμα άλλαξε η κατηγορία. Πώς έπαιζες στα ουφάδικα της εποχής και ανέβαινες πίστα, αφού πρώτα είχες ξοδέψει μια περιουσία σε 50άρικα; Κάπως έτσι. Ανεβήκαμε πίστα, οπότε τώρα μπορούν να βγαίνουν τα παιδιά και να πηγαίνουν σχολείο.
Αλλά πάλι, αφού δεν κολλάνε και δεν μεταφέρουν τον ιό, γιατί να τα βάζουμε ανά 15 και να πηγαίνουν «μονά ζυγά» κι όχι να μπουν όπως πριν; Βλέπεις πόσα κενά έχεις, παρότι ο άνθρωπος τα εξήγησε μια χαρά; Γιατί απλά, εκείνος είναι επιστήμονας κι εσύ ένα «τίποτα». Γιατί άνθρωπος αγράμματος, ξύλο απελέκητο.
Ξεκινάνε τα μαθήματα στις 18 Μαΐου (για όσους δεν είναι στην τρίτη λυκείου) και τελειώνουν 12 Ιουνίου. Με τα Σαββατοκύριακα μέσα και την εκ περιτροπής μάθηση, θα κάνουν και 10 μέρες σχολείο. Γιατί να μπούμε σε αυτόν τον κόπο, για 10 ημέρες; Ούτε αυτό το κατάλαβες; Γιατί η μάθηση ρε μπούφο είναι το άπαν. Ακόμα και 10 μέρες, μπορεί να σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο.
Τώρα θα ρωτήσεις, αφού ξεκινάνε τα γυμνάσια και τα λύκεια, αφού τα παιδιά δεν κολλάνε ούτε μεταξύ τους, ούτε τους μεγάλους, γιατί ενδέχεται να ανοίξουν τα δημοτικά και δεν είναι ακόμα βέβαιο; Και γιατί, πολύ περισσότερο, να μην ανοίξουν τα νηπιαγωγεία, να μπορεί ο κόσμος να πάει στη δουλειά του; Αν ήξερες γράμματα θα καταλάβαινες. Εγώ πάλι, που δεν ήμουν επιμελής, δεν το έχω καταλάβει.
Απορία ενός αγράμματου: Αν πάω το Σάββατο, που υπάρχει ακόμα περιορισμός κυκλοφορίας, στο σούπερ μάρκετ (αφού πρώτα στείλω SMS) χωρίς μάσκα είμαι ΟΚ. Αν πάω τη Δευτέρα, που δεν υπάρχει περιορισμός και δεν χρειάζεται να στείλω μήνυμα, δίχως μάσκα, θα χρεωθώ 150 ευρώ. Να υποθέσω ότι το SMS είναι εξίσου προστατευτικό όσο η μάσκα, ή ότι μπορούσαμε από την πρώτη στιγμή να κυκλοφορούμε με μάσκα και μείναμε για πλάκα τόσο καιρό μέσα;
Συμπέρασμα: Ακόμα κι αν δεν τους καταλαβαίνετε να ακούτε τους επιστήμονες, γιατί αυτοί σπούδασαν, βρε ρεμάλια.