Οι αναφορές κατά της ΑΕΚ και των αξιών της σε άρθρο του φιλολόγου Γιώργου Δαμιανού σε πολιτική εφημερίδα προκάλεσαν κύμα αντιδράσεων από πλευράς των “Ενωσιτών” και όχι μόνο. Ο πρώην αντιπρόεδρος της ΚΑΕ και πρόεδρος της “Ένωσης 1924”, Κυριάκος Χήνας, υπογράφοντας ως “οπαδός της ΑΕΚ” (σ.σ. αυτό είναι πρωτίστως άλλωστε) μας απέστειλε επιστολή στην οποία αναφέρει τα παρακάτω:
“Αγαπητέ κ. Δαμιανέ, η πνευματική διαδρομή σας πράγματι πείθει για τις καλόπιστες αφετηρίες σας στο άρθρο για την ΑΕΚ. Μια πιο νηφάλια όμως μελέτη του συγκεκριμένου θέματος ίσως σας επέτρεπε να επαναξιολογήσετε κάποιες θέσεις σας,που προφανώς οφείλονται και στην αυτο-ομολογούμενη “επιπόλαιη” ποδοσφαιρική σας κατάρτιση.
1.Γράφετε για μια “εταιρία” και ένα ”επαγγελματικό σωματείο”. Στην ΑΕΚ ουδέποτε ένα αφεντικό έδινε προσανατολισμούς,αντίθετα η ομάδα προχωράει με θέσεις που έχει παγιώσει ο κόσμος της. Προφανώς δεν αποδέχεστε τη σαφή πραγματικότητα ότι ,σε μια εποχή όπου ο νέος αδυνατεί να στηριχθεί σε θρυμματισμένες Αξίες, βρίσκει ζεστασιά και συντροφικότητα στις ομάδες.Θα άξιζε λοιπόν να τιμάται μια ομάδα που υπερασπίζεται και αναγνωρίζει την ύπαρξή της σε βαρείς ιστορικούς συμβολισμούς, όπως οι προγονικές ρίζες, αντί να περιορίζεται στο γκολ και στη νίκη.
2.Ειρωνεύεστε τους ”ρομαντικούς απόγονους προσφύγων” και τους 16άρηδες ότι είναι άσχετοι με προσφυγικά βιώματα.Από τη μια όμως θα άξιζε να χαρεί κάποιος που μια συλλογική προσπάθεια αποβλέπει στη διατήρηση ποιοτικών Αξιών που δοκιμάστηκαν και νίκησαν το χρόνο,αντί να μηδενιστούμε στην άχρωμη χοάνη του κοσμοπολιτισμού. Από την άλλη, ουδέποτε ισχύει η προϋπόθεση να βιώσω κάτι για να το υπερασπίσω. Αν είναι έτσι,δεν έχει νόημα να υπερασπιζόμαστε τις σαρωτικές κατακτήσεις της Αρχαίας Αθήνας, επειδή δεν τις βιώσαμε.
3. Ανεδαφικός για την ΑΕΚ ο ισχυρισμός σας ότι ” ένα σωματείο δε χρειάζεται να ευτελίζει τα ιστορικά σύμβολα για να κερδίσει τη συμπάθειά μας”. Δεν έχει κίνητρο να αρέσει η ΑΕΚ. Είναι παγιωμένη και παλλαϊκή η ταυτότητά της από το 1924,χωρίς πρόθεση να επιδείξει κάτι ή να εντυπωσιάσει.
4.Θεωρείτε ως ”φαιδρή δικαιολογία” την απαίτησή μας για δημόσια συγχρηματοδότηση, όταν μάλιστα αυτό έχει συμβεί στον ΟΣΦΠ και αλλού. Η ουμανιστική κουλτούρα σας όμως θα έπρεπε να σας πείσει να υποστηρίζετε την Αρχή της Ισότητας, θεμέλιο λίθο της Ευρώπης και εμπεδωμένη πρακτική από το Γαλλικό διαφωτισμό και μετά.
Με κάθε καλοπιστία,ελπίζω να αποδεχθείτε σε χρόνο που θα προσδιορίσετε,μια επίσκεψή σας σε αγώνα της ΑΕΚ, όπου ίσως αναδιαμορφώσετε τους χαρακτηρισμούς για ”αφιονισμένους χούλιγκαν” και ”αιλουροειδή”. Μάλλον ισοπεδώσατε την ΑΕΚ με σωματεία που επιβάλλουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο τους με χυδαίο ετσιθελισμό.Να ξέρετε ότι είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε έμβλημα ένα Σύμβολο Αξιών και Ιδανικών,που τροφοδοτεί τους πιο ευγενικούς οραματισμούς.
Κυριάκος Χήνας,οπαδός της ΑΕΚ”.
Ο κ. Δαμιανός είχε γράψει μεταξύ άλλων: “Η Αγία Σοφία συμπυκνώνει ολόκληρη τη Βυζαντινή Ιστορία. Η Αγία Σοφία αποτελεί τον επίσημο χώρο λατρείας μιας ολόκληρης αυτοκρατορίας, όπου εκκλησία και κράτος ήταν ένα. Συγχρόνως, η Αγία Σοφία εκφράζει τον αρρωστημένο μύθο στο θυμικό της ελληνικής ψυχής για αναβίωση των περασμένων μεγαλείων. Τέλος, η Αγία Σοφία δίνει αίγλη, όση του έχει απομείνει, στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Και όλα αυτά τα καπηλεύεται και τα εμπορεύεται ένα επαγγελματικό σωματείο ποδοσφαίρου, που φιλοδοξεί να χαϊδέψει τα αυτιά των αφιονισμένων οπαδών του. Οι “Πράσινοι” και “Βένετοι” δεν ήταν το Βυζάντιο. Το απόστημα και η παθογένεια του Βυζαντίου ήταν. Με αυτή τη λογική, ίσως, η επωνυμία “Ιππόδρομος” θα ταίριαζε καλύτερα από τον ευσεβή τίτλο “Αγία Σοφία” για τη μακέτα του πολυδιαφημισμένου γηπέδου.
Βέβαια, η περίπτωση της ΑΕΚ δεν είναι τίποτα άλλο από μια μικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας. Ταπεινωμένοι, χρεοκοπημένοι, δίχως υποδομές (δεν διαθέτει ούτε καν προπονητικό κέντρο) ψάχνει για μεγαλεία, για να στηρίξει το όνειρό της “και μες στην παρακμή της, χτυπάει κι Ολυμπιάδα», όπως θα έλεγε και ο στίχος της Νικολακοπούλου”.